småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Batteri konflikt

Publicerad 2008-10-10 11:24:32 i Allmänt,



Batterier utgör ett evigt dilemma hemma hos oss.
Deras vara eller icke vara är en ständig fråga.

I barnens leksaker t ex.
Om det låter mycket om leksaken så får gärna batteriet ta slut fort som bara den...
Om det bara är roliga ljus så är det ok.
Lärorika leksaker, riktigt pedagogiska,får också ett tveksamt ok...
Saker som ger mig vila och ro (sagor på cd tex) är helt ok!

Sedan har vi resten av huset.
Ska jag vara ärlig är det ett tag sedan vi kollade brandvarnaren. Men det är ett batteri måste, absolut!
Laptopen - Skojar du?
Back up i väckarklockan, önskar jag slapp men ändå...
Mobilen, Ja det är min livsnerv.
Fjärrkontroller av blandade modeller - hur gör man utan?

Sedan har vi frustrationsmodellen. Det man vill ha NU, behöver NU, men sällan dubbelkollar laddningen i förväg i.
Ja, kameran! Vad annars...
Jag ränkte ta lite höstbilder. Fick en invigelse så där bara ändå Det brukar bli bäst då. Lite naturbilder nu och eventuellt lövhögsbilder med banen i eftermiddag.
Trodde jag i alla fall.
Använde kameran i förra veckan, inga problem. Har ett svagt minne av att batteriet var ok när jag la ifrån mig kameran också.
Nu är den stendöd!
Tack då!

Den har endera laddat ur av sig själv.
Blivit lämnad påslagen. (Inte helt omöjligt om jag ska vara ärlig.)
Eller så var det så kasst batteri redan förra veckan och jag har inget minne (inte heller helt osannolikt...)

Så det var det.
Batteriet är på laddning. Skulle tro det tar minst 4 timmar innan det är klart.
Alltså blir det inga foton idag. När kameran ställer upp lär jag ha tappat lusten eller så har jag inte tid.
Kanske jag kan rädda barnbilderna - vi får se...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela