småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Tandläkaren

Publicerad 2008-11-09 17:48:25 i Allmänt,




Dags att ta sig dit då. Har ändrat den här tiden säkert fyra gånger pga sjukdom hos endera mig eller barnen. För att inte tala om förra tiden hos tandhygenisten, den sköt jag på i säkert tre månader innan jag lyckades ta mig dit...

Den här gången får maken vara hemma och vabba för att jag ska få det att gå ihop. Sånt är livet.

Helst skulle jag avstå från att gå, men nu när det närmar sig jul är det nog lika bra att ta den tid som finns. Tyvärr hamnar utgiften på buffert kontot den här månaden. Vi brukar ha så det räcker till såna här utgifter i normala månads budgeten, men den här månaden är det lite tight... Men det är ju därför man har en buffert.

Jag med min tandläkarskräck har i vanlig ordning helt låtit bli att anteckna tiden någonstans. Istället kommer det ett förträffligt sms från tandläkaren att jag har tid i morgon och vilket klockslag. Ett bra sätt att slippa lite ångest. Jag mår illa bara jag ser i almanackan att jag ska dit om en vecka så det här funkar bättre för mig!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela