småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Småfåglar

Publicerad 2008-11-01 08:51:58 i Allmänt,



Maken har satt ut fågelfrön och talgbollar.
Snällt av honom. Han är nya favoriten hos grannskapets småfåglar.
Tveklöst!

Det verkar som att det bara är vi som satt ut frön och talgbollar, åtminstonde om man tittar på fåglarna...
Tittar man in på grannarnas tomter verkar det som att så gott som alla är lika frikostliga som vi är.

Men som sagt, tittar man på fåglarna så är det oss de gillar!
Igår srod jag i fönstret och tittade på aktiviteten. Vi hade tio till femton fåglar som turades om att käka, de hade kösystem på fågelmataren.
Hela automaten är tömd, den sattes upp igår eftermiddag och nu är den tom.
Dessutom sitter talgoxarna kvar i syrenbusken och verkar vänta på att vi ska få fingrarna ur och fylla på.
Grannen som satt upp ett jättefint fågelbord format sm ett litet rött hus har inte alls samma trafik som vi har med vårt tråkiga "rör" som bara hänger där.
Men å andra sidan, hans är nog inte lika arbetssamt, eller tomt...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela