småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Slutet närmar sig...

Publicerad 2008-11-02 12:23:19 i Allmänt,

Nåja. Riktikgt så dramatiskt är det inte.

Höstlovet närmar sig sitt slut.

Söndag idag och imorgon är det dags för dagmamma och arbete. För maken och barnen i alla fall. Själv blir jag hemma en vecka till för tummen. (Ja, det är ett himla tjat...)
Känner att jag kan använda handen mer och mer. Frågan är bara hur det känns utan bandage. I värsta fall får jag ha ett skydd på tummen när jag börjar jobba. Jag vill INTE stana hemma längre än nödvändigt!!!

Snön ligger fortfarande kvar på tomten, otroligt nog. Det är inte något snödjup att tala om men det är vitt ute!
Maken ska ut och fortsätta höststädningen av förråd och carport, ska skicka ut killarna med varsinn pulka medans han är ute. Visst, gräsmattan kommer att ta stryk men vem bryr sig. Vi måste ju ändå köpa matjord och så gräs till våren och återställa tomten efter vårens dränering. Snön bör väl ändå se till att det sjunker undan så att vi får dit jorden...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela