småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Natti natti

Publicerad 2008-11-19 23:17:05 i Allmänt,



Svinhalt ute!!!

Kom hem från jobbet, klev ur bilen och ghade bara tur som inte satte mig. Bilen bara slirade på uppfarten. Usch och Fy!
Hoppas det blir bättre imorgon.
Nu ikväll har det varit rent livsfarligt.
Blank is med ett tunt lager pudersnö. Ett under att jag tog mig in i huset.
Stackars maken som gick hem med barnen. En vardagshjälte - helt klart!

Har haft en lång dag på jobbet och inte lär den bli kortare i morgon.

Saknar barnen så fruktansvärt när jag jobbar.
Lillebror går bättre och bättre. Fler och fler steg för var dag som passerar. Och jag känner som att jag missar det mesta! Tragiskt! Snart springer ha bäl ifrån mig utan att jag fattat att han går utan stöd. Storebror treårs trotsar för fullt. Könns som att det är ännu värre för att jag inte är hemma. Det och att det är en liten tjej i hans närhet som gråter/skriker/tjurar så fort något inte blir exakt som hon vill när hon vill... Det är ju lätt att ta efter andras olater. Han är ju i den åldern att alla metoder måste provas. Inte för att det funkar för honom, det blir bara lite jobbigare för mig och maken.

I helgen är jag ledig. Skönt att ha en riktigt kort vecka så här. Jag känner att jag behöver det just nu.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela