småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Myshelg...

Publicerad 2008-11-29 08:42:46 i Allmänt,

En av årets största myshelger och jag jobbar!
Typiskt!
Men, jag får göra det bästa av situationen!

Igår kväll när jag kom hem hade maken tänt ljus både i köket och i rummet. Där stod min golvljusstake, nio värmeljus i spiral! Jag älskar den ljusstaken! Nu tänds den inte allt för ofta tyvärr. Den är i perfekt nivå för barnen och värmeljus är inte det bästa för dem, vare sig tända eller släckta.

Nu ska jag strax väcka maken och åka till jobbet. Det har inte varit en lätt natt för oss. Jag har vaknat tre gånger och trott att klockan var nio och jag var tvungen att åka. Klockan två och klockan fyra tittade jag själv på klockan, den tredje gången insåg jag bara att väckarklockan inte ringde...

Maken har varit uppe nästan hela natten med lillebror som inte vill eller kan sova. Han sover så oroligt så vi tog honom till doktorn i onsdags eftersom att han är ett öronbarn. Men han var frisk denna gång, första gången faktiskt... Så han håller nog på att få kindtänder.
I vilket fall s¨blir det inte lättare att sova för det! Frågan är vem av oss som år värsta dagen. Jag på hjobbet som måste vara trevlig mor kunderna, eller maken som ska vara hemma med två barn... Tror nästan jag får det lite lättare om jag ska vara ärlig...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela