småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Månadsfinal

Publicerad 2008-11-30 22:40:09 i Allmänt,

Så var det den sista igen. Fasligt vad fort tiden går. Snart är det jul och jag har inte riktigt advent än. Men det ordnar sig. På nå´t sätt blir det alltid jul.

Jag älskar julen. Det är min absoluta favorithögtid. Slår födelsedagar med hästlängder. Det är så härligt med alla dekorationer, tända ljus och en massa godsaker.
Och barnen på julafton. Ibland tänker jag att det är till och med roligare att vara vuxen och få vara dne som ger, som framkallar den lyckan som barnen utstrålar när tomten kommit.
Sedan inser jag att den lyckan är svårslagen. Det går inte riktigt att bli så lycklig för så lite när man blivit vuxen, utan man får vara glad för andras skull istället.

Imorgon hoppas jag på lite bättre väder än idag. Det har varit snöblandat regn och bara regn om vartannat hela dagen. Svinhalt ute, rent livsfarligt på vägarna. För att inte tala om till fots...
Om det inte regnar imorgon ska jag upp med utebelysning på altan. Jag vet att det är sent att sätta upp den, men jag har inte kunnat inhandla den tidigare. Och det är väldans svårt att sätta upp en belysning som fortfarande finns på affären...

">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela