småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

"Du skojas..."

Publicerad 2008-11-15 08:47:56 i Allmänt,

Storebrors nya favvo uttryck! Tveklöst!

Han är inne i den härliga fasen av aldrig sinande frågor. Han frågar om allt. Och jag menar verkligen allt!
I en av kökslådorna har vi saxar. Inte helt ovanligt kan jag tänka mig. Det är saxar i lite blandat utförande. Olika storlekar och olika färger på handtagen. Inte heller helt ovanligt kan jag tänka mig...

Morgonens stora fundering för storebror har varit. "Vad gör du med den röda saxen mamma?"
Helt seriöst.
Ööööh... Klipper saker. Räcker INTE som svar!
Klipper vad?
Öööööh.... kanske påsar som har knutar som inte går att öppna...
Du skojas...
Ööööh... nää...
...Jo, du skojas!

Hmm. Jag fattar inte vad som är så svårt att tro på. Det är inte som att jag sa att jag klippte ut månen från himlen varje kväll, eller lagade gröt med den... Både de alternativen kanske hade varit lättare att tro på, vad vat jag...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela