småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Söndagen är nästan över...

Publicerad 2008-05-04 20:05:30 i Allmänt,

Usch, vad dålig jag är på att uppdatera under helgerna. Har liksom inte tid när vi är "lediga". Så mycket som ska hinnas med.
Det har varit otroligt vackert väder i helgen, förutom en stunds regn i fredags, så vi har varit ute en hel del.

Min målsättning om att det skulle vara färdigkrattat under helgen så att jag kunde starta något nytt på måndag höll inte riktigt. Regnet i fredags ställde till det.
Jag krattar inte i regn!
Jag krattar inte dyblöta löv efter regnet heller!
Bara att inse att det blir en dags krattning till, max två dar...

Ser att det kommer upp vårblommor lite överallt på tomten. Jättespännande.
Inte bara i rabatterna utan lite här och var.
Runt äppelträden. vid några björkar... Roligt!

Mer än halva tomten är krattad, det är skönt. Men än är det värsta kvar...
Området runt huset. Där vi grävt upp för dräneringen tidigare i vår...
Än så länge tycker vi inte att det sjunkit undan så mycket- Därför har vi inte påbörjat återställning av gräsmattan än. Det finns liksom inte plats för matjord än, alltså kan vi inte så gräs.
Skulle inte förvåna mig om det slutar med att vi måste ta bort en del av sanden som ligger där nu för att kunna få dit lagom mängd jord istället.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela