småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Långt mellan inläggen...

Publicerad 2008-05-12 19:59:36 i Allmänt,

Som alla helger... Faktum är att jag hann med mer än väntat i helgen. Med tanke på att bonusgrabben var här, vio var på kalas och vi var och handlade möbler till killarna.
Inte illa ändå!

Idag var det dags för BVC för lillebror. Han skulle vägas och mätas. Nu har han verkjligen stannat av. Samma siffror som för storebror vid samma ålder, och ändå var han 1,3 kg tyngre när han kom till världen...
Det enda som inte var riktigt på topp var vikten... Den var lite låg. Eller rättare sagt hade han inte gått upp enligt sin kurva utan dalat två kurvor, så att säga. Inget att oroa sig för, han är fortfarande en liten knubbis. Det beror säkerligen på att han börjat krypa + att han inte ammas längre. Dessutom har han varit sjuk så mycket att det vore konstigt om han höll vikten...
I vilket fall som helst så ska han vägas en extra gång om en månad bara för säkerhets skull...

Sen var det det där med AD-droppar. ="vad-sa-du-det-hette" droppar. Såna som första barnet får dagligen och andra någon gång när andan faller på... Eller barnvakt finns... Hmmm, SAMVETE!!!
Ja, ja. Ni vet alla att det är sant!!!

Det är klart att storebror ska börja hos dagmamma nästa vecka! Snabba ryck.
Talade om det på dagis idag. de blev lite ledsna. Men nu hinner de ha avslut med honom ordentligt.
På dagis ska de spela in en cd-skiva med barnen. Storebror hinner precis vara med. Inspelningen är på fredag så han får komma extra då. Hurra, vad kul!

">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela