småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

1:a maj!

Publicerad 2008-05-01 13:40:12 i Allmänt,

Inte alls samma sak som när man var liten.
Då gick vi alltid i demonstrationståget, det gör vi inte nu...

Igår var det vackert väder, perfekt för att ha brasa med andra ord.
Idag, när alla är lediga, är det gråmulet och småduggar.
Nåja, man kan inte få allt.

Gårdagen var sprängfylld.
Maken jobbade.
Sedan var vi och köpte en ny gräsklippare och några lagerhyllor.
Plus att vi handlade för grillning och var tvungen att tanka bilen.
Allt detta innan maken ens hunnit hem.
Eller, ja, nästa...
Han var tvungen att åka hem med klippare och hyllor medan jag och barnen handlade mat. Vi fick helt enkelt inte plats i bilen allihop...

Barnen är fortfarande i återhämtningsfas efter sjukdomarna.
Märktes på hur trött de var.
Vi skippade brasan, storebror var alldeles för trött. Och eftersom att han inte vet vad han missade så tog vi en lugn hemmakväll istället.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela