småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Tandläkaren

Publicerad 2008-03-04 11:59:10 i Allmänt,

Ett besök inplanerat till i eftermiddag.
Usch oh fy och Nej!!!

Jag tycker inte om att gå till tandläkaren. Har aldrig tyckt om det och kommer aldrig att tycka om det. Har världens tandläkar skräck. Spelar ingen roll vad man säger - det är inte kul och det gör ont!

Jag vet. Det kan tyckas lite löjligt. Jag har ju fött barn - två gånger. Men det är inte samma sak. Det finns ingen belöning efteråt. Det lämnar bara ett stort hål i plånboken!

Nu ska jag bara på undersökning. Men det räcker säkert inte. Jag lär väl ha hål i varenda tand med min tur. Ja, ok, i någon eller några tänder i alla fall.
Enda anledningen till att jag går över huvud taget är att jag är minst lika rädd för tandvärk.
Har haft det.
Har både rotfyllt och dragit en tand. (Den var sprucken och gick inte att rotfylla...)
Rekommenderar det inte
">

Kommentarer

Postat av: Pernie Bernie

Publicerad 2008-03-04 12:06:35

nä fy fan, vet precis vad du menar. Har sprungit hos tandläkaren hur mycket som helst, har skitdåliga tänder. Har ingen tandläkarskräck men det är ju så dyrt!! Och visst, det är som du säger, det gör ondare att föda barn men tandläkaren ger ju ingen belöning :) Bra sagt! Hoppas det går bra i alla fall.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela