småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Sömnproblem...

Publicerad 2008-03-04 15:09:47 i Allmänt,

Sova en hel natt. Det var tider det - när man fick sova en hel natt...
Kommer inte riktigt ihåg när jag gjorde det sist. Måste ha varit innan storebror anlände. Har något dimmigt minne av att det har skett någon gång. Kanske före 2004... Eller i början av...
Hmm...

Storebror har jag överlämnat till maken. Arbete? Ja det är vad jag har här hemma. Han får minsann åka iväg och vara ledig 8-9 timmar på dan. Från barnen alltså. När storebror vaknar på nätterna då hör jag det knappt. Maken lommar iväg och hämtar honom om det krävs. Han vågar inte riktigt kliva ur sängen och leta sig in till oss själv när det är mörkt.

Lillebror däremot, honom hör jag. Oavbrutet!
Särskillt nu när han är sjuk. Minsta lilla förändring så är jag vaken.
Nu är det inte så mycket sjukdom som väcker mig.
Det är nappen!
Eller bristen på napp.

Minst en gång per timme vaknar jag av att lillebror har tappat nappen och inte hittar den.
Väldans jobbigt måste jag säga. Hälften av gångerna vet jag inte om jag går i sömnen eller om jag faktiskt är vaken.
Jag kommer behöva semester innan jag börjar jobba igen!
">

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2008-03-04 15:14:12

Hej

Jag har startat en namninsamling för att försöka hjälpa en ung familj som inte får spendera sista tiden i livet tillsammans på grund av kommunen. (Mannen i familjen är svårt cancersjuk) Snälla skriv på, ditt bidrag betyder mycket! Tack på förhand, MVH Linn

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela