småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Äntligen måndag...

Publicerad 2008-03-17 09:35:53 i Allmänt,

Kanske inte den vanligaste kommentaren. Brukar oftast gälla fredagar...
Men inte här hemma.
Måndag betyder tillbaks till "föräldraledig-rutiner", dvs mindre stress.
Inte mindre att göra här hemma bara enklare att planera.
Storebror är på dagis några timmar.
Maken arbetar.
Lillebror sover efter frukosten.
Alltså, fritt spelrum att hinna med något här hemma.

Missförstå mig rätt. Jag älskar att ha hela familjen samlad på helgerna, och annars med. Alla barnen och maken hemma - HURRA! Men samtidigt blir det inte mycket tid att få något gjort. Mest stress många gånger. Vi vill hinna med så mycket när vi är lediga allihop att det knappt hinns med något...
Mindre krav på veckorna. Jag ska "bara" hinna med hemmet och barnen. Allt annat är en bonus. Helgerna flyger och flänger man överallt.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela