småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Vilket väder

Publicerad 2008-06-10 21:23:10 i Allmänt,

Det öste ner när jag hämtade storebror på dagis idag.
Jag sprang till bilen med lillebror i famnen och vi hann bli dyblöta på de få metrarna. Det var så pass att han fick stanna i bilen medan jag hämtade storebror. Annars brukar han alltid få följa med in och hälsa, men inte idag.
Som tur var kund jag ställa bilen under tak medan vi monterade bilstolen som dagmamman haft under dagen. Annars hade den nog inte torkat på veckor...

Nu skiner solen. Det är fortfarande mörka moln på himlen men några tappra strålar har trängt igenom molntäcket. Det ska tydligen regna imorgon också. Vi får se.

I vilket fall blir storebror hemma resten av veckan. Han har slagit till och fått 39,3° i feber. Inte illa för en annars helt frisk liten kille...
Inte ett sjukdomssymptom. Bara lite trött. Hmmm.
Hoppas det inte blir en repris på det han hade för en månad sedan då han hade över 40° i mer än en vecka i sträck.
Jag håller tummarna...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela