småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Tråkigt väder

Publicerad 2008-06-30 12:25:59 i Allmänt,

Grått och mulet.
Nåja, det regnar åtminstonde inte.
Inte än i alla fall...

Solen och värmen ska tydligen komma på onsdag.
Det är maken göad för. Han jobbar sista dan onsdag. Sedan är han ledig 5,5 veckor!!! Lyckost.
Det är till att ha bra semesteravtal... Kombinerat med föräldraledighet dessutom!
Själv jobbar jag tre veckor till. Ja, halva veckor men ändå.

Ska bort på grillning ikväll. Bara att hoppas på att den inte slocknar av skyfall..
Hi hi. Finns tak över uteplatsen visserligen...

Nu ska jag nog samla ihop mig och barnen och ta en liten prommis bort till affären.
Har skaffat en stegmätare och den ger mig SAMVETE hela tiden.
Snudd på omöjligt att komma upp i 10000 steg! Storebror är för liten för att ta med på lång prommis. Också för liten för att cykla bredvid. Och när maken kommer hem från jobbet har geisten gått ur mig.
När jag jobbar kommer jag åtminstonde upp i 6-8000 steg + att jag står resterande tid. Då känner man att man rört sig och kan slappa med gott samvete när man kommer hem.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela