småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Stormvarning.

Publicerad 2008-06-25 13:30:04 i Allmänt,

Idag blåser det stormvindar.
Trots det trotsade jag vindarna och var ut med barnen en stund före lunch. Storebror hann både cykla och spela boll. Han hann med en sväng i rutchkanan också. Inte illa för en ute kortis...

Jag har ångest över hur tomten ser ut!
Är super less på att vi inte får fint i sommar.>br/> Ok, en liten del rår vi nog över själv. Vi borde ha hunnit med mer ute. Skulle han velat det i alla fall. Men nu är det som det är, inget att sörja över.

Dräneringen har satt tydliga spår!
Inte har det sjunkit undan speciellt mycket heller. Nu står vi inför valet att vänta ett helt år för att se om snön lyckas trycka ner sanden i vinter, eller helt enkelt gräva ur lite för att få plats för matjorden...
Man skulle kunna tycka att det bara var att höja marknivån och fylla upp med matjord, men se det går inte. Vore för enkelt. Fönstren i källaren ställer till det. Det finns ingen marginal...

Jag fick i alla fall större delen av rabatten rensad när vi var ute. Ledsnade på att inte veta vad som var ogräs och vad som var blommor. När det såg ut som att vi väntar på höskörden fick jag nog.
Svårt när det är första året vi bor här.
Det är ju inte vi som planterat växterna så det är inte helt lätt att veta vad som finns i planteringarna...

Nu rensade jag helt enkelt bort det mesta runt de större plantorna i rabatten. Struntar i att en del "marktäckare" följde med i farten. Tyckte ändå inte så värst mycket om dem.
Har bestämt mig för ett fåtal fina plantor med vackra blommor. Inte så mycket småkrafs.
Enkelt och stilrent.
Kanske gör jag en egen rabatt för plockblommor nästa år. Det är ju roligt att kunna fylla en vas inne också...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela