småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Lillebror gör framsteg!

Publicerad 2008-06-16 00:27:17 i Allmänt,

Lillebror gör framsteg.
Jag har tänkt på sista tiden att han är lite sen med vissa saker, om jag jämför med storebror. Vilket jag försöker låta bli att göra men ändå inte kan låta bli ibland...

Att stå till exempel.
Nu menar jag inte själv utan stöd. Utan mer att resa sig upp mot möbler och så. Det gjorde storebror rätt tidigt. Han hade ingen balans och jag önskade många gåner att han skulle ha väntat tills han var större och hade bättre balans, men ändå....

Men nu ikväll hände det!
Han ställde sig upp i våran säng lutande mot mig!!! Och han stod upp ett bra tag. För att vara första gången i alla fall!!!
En så härligt underbar känsla!
Att få vara med!!!
Få delta i alla dessa fantastiska framsteg.
Få se och uppleva hur barnen lär sig, hur de utvecklas.
Se deras lycka över att klar saker vi tar för givet.
Till och med saker som man som vuxen glömt att man faktiskt måste lära sig innan man kan.
Som att stå upp, med stör av möbler, eller mamma....
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela