småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Sjuklingar

Publicerad 2008-07-20 12:48:33 i Allmänt,

Jag har skrivit mycket i ämnet tidigare i bloggen.
Det är alltså ett inte helt okänt fenomen.

Det har varit ovanligt lugnt på häsofronten ett bra tag nu.
Men nu har storebror haft feber sedan i fredags. Febern pendlar mellan 39 och 40. Igår slog han personligt uppmätt rekord med 40,6°!!! Inte illa för en så liten kille...

Skämt åsido. Det är inte skoj att han får så här hög feber utan att vara sjuk, dvs utan andra riktiga symptom.
Nu är i och för sig maken dunderförkyld, men ändå!

Detta innebär att vi får ställa in hotellövernattningen när vi ska till djurparken.
Vi ska till djurparken, men inte när det var tänkt. Storbror kommer inte att vara tillräckligt pigg tills på tisdag även om han hinner bli feber fri. Vilket också återstår att se...
Sist höll febern i sig i över en vecka!

Trist för oss som är friska men vad ska man göra!
Bara att hoppas på att vi inte krävs på någon straff avgift för sen avbokning.... Skulle vara riktigt surt!!!

">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela