småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Blogg + semester = omöjligt ?

Publicerad 2008-07-27 21:36:31 i Allmänt,

Jag trodde att jag skulle hinna blogga mer. Skrev att jag skulle det. Mer eller mindre lovade...
Sen kom solen!
Ifall nån undrade vart jag varit...

I förrgår låg barnen i poolen hela dan. Med solfaktor 40!
Hjälpte INTE!!!!

Aj aj aj ont värre!
Både storebror och bonusgrabben brände sig!
Usch och fy!

Igår blev det poolfritt med utflykt istället.
Super att vila axlarna.
Idag har de varit i poolen igebn.
HELA DAN!

Ja, de är fortfarande röda och lite ömma.
Alltså har det varit klädbad för hela slanten hemma hos oss.
Båda killarna har badat i t-shirt och med hatt på.
Inte ens deras älskade kepsar har dugt för mig.
Hatt ger så mycket bättre skydd.
Även nacken får ju lite skugga då.

Nu mot kvällen har jag sett mörka moln mot horisonten. Kan bara hoppas att de inte kommer närmare, eller ännu hellre att de lämnar det de ska över natten och är borta till morgonen.
Om det är fint väder imorgon så kommer några kusiner hit och badar och leker i morgon, precis som idag.
Bästa sömnmedlet som finns för barn är just vattenlekar.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela