småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Får jag hjälpa till? 2

Publicerad 2008-01-10 14:20:52 i Allmänt,

Om jag bara kunde skulle jag alltid svara JA!!! på frågan "Får jag hjälpa till?" . Den fråga som kommer oftast från storebror.

Han vill så väl. Och han måste ju få känna sig duktig och behövd, men det GÅR helt enkelt inte alltid. Hur gärna jag än vill.

Vanligtvis brukar jag kunna komma på småsaker som han kan göra när det gäller det mesta, men nu går jag allt för ofta bet.

Hur ska han kunna förstå att det inte alltid går att "få hjälpa till" när mamma flyttpackar!!! I

nte när jag packar kristallglas, inte när jag bär boklådor, inte när jag balanserar högst upp på en stege för att komma åt överta hyllan i köksskåpen...etc.

Jag har tappat räkningen på hur många saker jag lovat mig själv att vi ska göra efter flytten - allt för att gottgöra varenda "Inte just nu!"
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela