småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Sjukstuga = favorit i repris?

Publicerad 2008-02-25 14:24:18 i Allmänt,

Knappst favorit, men absolut repris!

Ännu en "härlig" morgon. Storebror vaknade minsann med feber. Och han mådde inte bra i öronen.

Varningsklockor låter minst sagt alarmerande i det läget. Till doktorn med detsamma. Fick en akut tid och åkte iväg.

Jo jo, rejäl öroninflammation på ena örat och på väg i andra.

Vad var det jag sa. Tre gånger på tre månader. Ja, jag kan hållla mig för skratt!. Samtliga gånger har storebror sagt att han inte mår bra i öronen. Lovar att alltid tro på honom när han säger så. Ruskig träffsäkerhet. Han filmar inte den killen!

Är hos doktorn, tänker för mig själv: bäst att passa på.

Säger till vår underbara famijeläkare "vi blir ju alltid sjuk i flock, bäst att kolla lillebror också, han har ju varit lite hostig"

Plockar upp honom ur vagnen och doktorn lyssnar på bröstet och på ryggen. Ser mer och mer bekymmrad ut... Jag börjar bli lite orolig, vilket minspel....

Inte bra. Han har lunginflammation, rejält!!! Går knappt att få mer än så här.

Starkt jobbat lillen. 6 månader och dubbelsidig lunginflammation! Jag vill bara gråta.

Allmäntillståndet är superbra. Ingen märkbar feber, pigg och glad, äter som en häst. Snacka om dåligt samvete för att jag inte fattat hur sjuk han är!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela