småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Inskolningen

Publicerad 2008-02-18 12:30:30 i Allmänt,

Den fortsätter i allra högsta grad.

Eller, egentligen känns den rätt avklarad. Enligt mig i alla fall. Inskolningen varar till onsdag i teorin.

Idag var vi till det nya dagiset. Som vanligt kom jag dit med andan i halsen. Tider är inte min grej. Särskillt inte sedan jag fick barn. Så mycket som ska hinnas med... Åter till ämnet! Jag gick in med storebror och lillebror. Satte mig i en soffa med lillebror medan storebror började leka direkt. Efter max 20 minuter var det dags för samling. Storebror springer en bit, vänder sig om och ropar "Hej då mamma!" och vinkar. Klart! Inskolning avklarad. Jag åkte hem och har inte hört något från dagis så jag får anta att det gått super bra.

Nu är det snart dags att hämta honom så jag får väl se. Det är i alla fall skönt att det gått så smidigt. Att det till och med flyter på efter helg uppehållet.

Snacka om att jag är stolt över min supermodiga lilla kille! Hela tre år och redo att erövra hela världen!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela