småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Händelserik bilfärd...

Publicerad 2008-02-29 22:59:22 i Allmänt,

Fick lite noja för mina små sjuklingar. Sådär man kan få när man har sjuk bäbis (även om bäbisen inte verkar fatta att han är sjuk...). Tog det säkra före det osäkra och åkte in till sjukhuset.
1. Storebror har efter halva penicillin kuren fortfarande 39,2°, hmm kan ej vara bra...
2. Lillebror tar sig åt örat... Kan man få öroninflammation medan man äter penicillin?

Inga nyheter. Öroninflammationen är inte färdigläkt, men det var inte väntat. Lillebror mår mycket bra med tanke på omständigheterna, inget att oroa sig för. Skönt att höra.

Den händelserika färden då?

På vägen in hände något småotäckt. En ambulans med blåljus svängde ut framför oss. Det i sig var väl inte så farligt. Men efter en kort bit står ambulansen stilla på vägrenen med blåljusen på och dörrarna öppna. Båda jobbade med patienten - otäckt värre. Usch och Fy.

På vägen hem kom nästa överraskning. Bilen framför tvärnitar och därför gör även vi och alla andra det... En liten hund kommer fram till vår bil, medan vi fortfarande rullar!!! Detta på E4:an!!! Vi svänger snabbt in på en P-ficka några meter fram och en annan bil kommer efter. Sedan svischar 4-5 långtradare förbi... Snacka om tur att de hann stanna! Hunden springer lös på E4:an, ett ställe den inte blivit långlivad på om ingen tagit hand om den. Den andra bilen tog in hunden till polis stationen så att vi slapp och kunde ta hem våra sjuka barn istället.

Tack, jätte tack!!!

Har kollat med polisen och ägaren har hämtat sin sötnos. Jätteglad och trevlig hund som viftade med svansen åt alla, både bilar och långtradare.

Sänder en varm tanke till personen i ambulansen och hoppas att det gick bra!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela