småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Gröt = nam nam?

Publicerad 2008-02-08 18:54:27 i Allmänt,

Vi kör på med smakportioner till lillebror igen. Äntligen. Han är visserligen inte frisk ännu men jag kan inte vänta tills han är helt frisk. Då lär ju nästa sjuka slå till istället osv...

Storebror har alltid varit lite fin i kanten när det gäller mat. Ända sedan han var bäbis har han ätit försiktigt och avskytt att ha mat i ansiktet.

Lillebror har inga sådana problem. Ju mer klet desto bättre verkar han tycka.

Det är komiskt att se.

Först vet han inte riktigt vad han ska göra med maten som kommer in i munnen. Oftast åker den ut samma väg som den kom in. Komedi på hög nivå bara det.

Sedan äter han med hela kroppen. Han må vara liten men han utnyttjar varenda kvadrat millimeter till att kladda med maten. Det är tut att han får plats under kranen så att man kan spola av honom mellan måltiderna...

Nä, lite elakt kanske, men i dag hade han inte bara gröt i näsan utan också i håret och i nacken...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela