småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Ett inlägg om dan

Publicerad 2008-02-19 20:30:40 i Allmänt,

Jag har gett mig den på att det ska gå! Hur mycket kan jag ha att göra hela dagarna. Jag måste väl kunna hinna med ett tiominuters pass vid datorn om dan. Förutom de tröttsamma måste passen set vill säga...

Idag har storebror varit på dagis nästan en "heldag", dvs 4,5 timmar.Det blev de mest effektiva timmarna på länge! Oj vad jag fick mycket gjort. Upp packning, sortering, tvätt, möblering, disk, städning. Jag har säkert missat något men gjort blev det säkert.

Om morgondagen blir lika effektiv hinner jag komma riktigt långt med upp packningen. Det blir storebrors försa heldag på nya dagiset. 5 hela timmar utan mamma och lillebror. 5 hela timmar att få något "tråkigt" gjort. Fröken sa idag att det känns som att storebror hart gått där hur länge som helst. Inskolningen är helt klart klar! Skönt att han trivs, men även lite trevigt att han blir glad när vi kommer och hämtar, även om han inte vill gå hem...

">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela