småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Barnbidrag

Publicerad 2008-02-20 14:19:12 i Allmänt,

Helt klart har det blivit en milstolpe i månaden. Skedde nästan omedelbart efter att vi fick barn nr. 1. 20:de varje månad, magiskt datum!

Inte för att det har varit nudeltvång här hemma, utan snarare för att lönen närmar sig. Man kan smålyxa lite i förskott när barnbidraget ramlar in.
 
Ja, jag vet att det är menat för barnen. Så få inte dåndimpen nu. Barnbidraget täcker inte vad barnen kostar så det är inte någon vinstaffär att ha barn. Därför spelar det heller ingen roll om det är från barnbidraget eller från lönen som barnens saker inhandlas! Större inköp måste ju ändå ske efter lönen.

Men, ändå, det är ganska skönt att få in lite pengar i förskott så att säga. Man märker vilka marginaler man har och kan unna sig någor lite extra. Fast att det fortfarande är lite "mitt i månaden".
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela