småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Äntigen dagisplats!

Publicerad 2008-02-05 16:13:23 i Allmänt,

Fick ett trevligt brev från kommunen idag. Äntigen har de hittat en lämplig dagisplats åt storebror.

Jag hade ansökt om byte till 1:a februari men inte då. 13/2 har han plats ifrån. Mysig födelsdagspresent minsann. Sammanfaller ju exakt med hans stora treårs dag!

Stackarn har inte varit på dagis sedan före jul. Och från mitten av november fram till jul endast tre dagar. Övrig tid var vi sjuka allihop.

Vad är det med min familj och sjukdom? Är vi känsligare än andra eller har vi bara oturen att drabbas mycket just nu...?

Jag tror att han kommer att bli gladare, om inte friskare, när han får komma ut och leka med andra barn på dagarna. Rasa av sig med jämnåriga och inte bara hänga med mig och lillebror på bäbis villkor.

Tyvärr har vi inte fått plats på den förskola vi önskat, utan på en annan som ligger lite längre bort, och som jag inte vet något om! Kan bara hoppas att det blir bra. Har i alla fall valt att stå kvar i kö för högsta önskemålet och har dessutom förberett handläggaren på kommunen att jag kommer att vilja ha in lillebror på samma dagis - trots kö!

Hoppas hoppas hoppas att det blir en plats ledig snart!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela