småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Veckans fynd

Publicerad 2008-12-11 21:27:50 i Allmänt,


Barnen kommer att gå till dagmamman nästa vecka (hoppas, hoppas, hoppas...) Lillebror har ingen feber han har mest en fruktansvärd hosta (peppar, peppar, peppar...).
Det kommer nog att bli skönt för dem att komma ut och få rasa av sig. Dessutom är det lucia tåg på måndag. Jag är så glad. Det var prat om att det skulle bli på fredag men det blev till sist spikat måndag. Tur för mig. Fredag jobbar jag hela dan, men måndag är jag minsann hel ledig!
Särskillt roligt eftersom det är barnens första lucia firande.

Att det är lillebrors första lucia firande är kanske inte så konstigt, men att det är storebrors första beror på att han gick på en småbarns avdelning förut och där hade de inte lucia tåg med barnen förrän de kom på syskonavdelningen. Synd för oss föräldrar, men förståeligt...

Till veckans fynd:
Storebror har pratat om att vara pepparkaksgubbe. Vi har en dräkt.
Någonstans.
Kanske.
Troligen...
Ingen aning om vart.. Hmmm.

I vileke fall så fyndade jag. Perfekta dräkter. En jultomte till lillebror och en pepparkaksgubbe till storebror. Bra pris och lyckliga barn. Kan inte bli bättre!!!
Nu längtar jag tillmåndag när barnen ska lussa.
Stackars maken missar det eftersom han jobbar till sent. Stackarn...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela