småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Så var barnen sjuka igen...

Publicerad 2008-12-19 12:00:10 i Allmänt,

Ja, lillebror är i alla fall sjuk.
Han har hostat hela natten så ingen har fått sova i familjen. Han har en grym hosta lillkillen. Han har hostat tills han kräkts. Två gånger lyckades han med det konststycket i natt. Första gången över täcket som han låg på och inte under. Det lugnade ner sig och vi trodde faran var över och la honom igen. Då gjorde han om det och kräktes ner hela sängen, madrass och allt.

Det slutade med att jag satt i en fåtölj med honom hela natten, eller vad som var kvar av den... På så sätt fick maken sova nån timme åtminstonde... Med andra ord är jag hemma och vabbar idag. Ja halva i alla fall. Maken är väl hemma senast kl två och då åker jag direkt tilkl jobbet. Vad ska man göra...

Jag trodde att jag skulle få sova nån timme på morgonen när lillebror äntligen somnat, men inte då.

Storebror vaknade och upptäckte att pappa inte var hemma.
Resultatet?
Han satt i trappen och skrek så det ekade. Självklart var det omöjligt för någon att sova i det oljudet. Inte nog med det, storebror tyckte också att det var en bra idé att ta en pall och ställa sig på den vid lillebrors säng och sedan tok skaka på sängen. För då går det ju verkligen att somna om...

Barnen är inte direkt klassade som änglar idag..
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela