småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Mamma på rymmen

Publicerad 2008-12-06 18:59:57 i Allmänt,


Idag har jag varit på rymmen;-)
Jag åkte in till stan utan familjen. Det kändes väldigt ovant att vara iväg helt solo. Lyckades till och med möta upp med en väninna och ta en fika. Målet var att hitta en tröja eller två. Det blev inte riktigt så.

Två par nya byxor till storebror och julgardiner till köket. En ny plånbok lyckades jag faktiskt hitta. Det behövs verkligen! Den jag har håller på att gå upp i molekyler. Inte ett fack är helt. Det innebär att jag oftare har mina kort i väskan eller på marken än vad jag har dem i plånboken...

Tröjor till mig själv hittade jag inte. Det är ofta så. Jag har riktigt svårt att hitta kläder jag tycker att jag passar i och som jag tycker är fina. Det var lite lättare innan jag fick pojkarna, men sedan kroppen antog den här nya skepnaden är det stört omöjligt att hitta kläder.

Hmm.
Får ta en rejäl titt efter nyår när det lugnat ner sig på jobbet och jag kanske kan hitta lite tid till shopping. Det håller inte riktigt att jag har två eller tre tröjor som jag kan använda. Tur att jag har arbetskläder från företaget...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela