småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Tråkiga måsten

Publicerad 2008-08-26 13:54:40 i Allmänt,

Att det ska måsta finnas sådana.
Tråkiga måsten som tex.


  • Tvätta
  • Hänga tvätt
  • Vika tvätt
  • Diska
  • Städa
  • Dammtorka
  • Dammsuga
  • RÄKNINGAR 


 Och en hel massa nadra minst lika trista saker...
Även om jag personligen tycker att räkningarna ligger på topp tätt följt av ett evigt städande...
Man blir ju liksom aldrig klar. Den där sköna känslan av "Ja! Så var det klart!!!" Nej, det börjar bara om hela tiden. Räkningarna är tillbaks nästa mpnad, städningen är ogjord på ett litet kick och tvätthögen verkar allvarligt talat vara bottenlös. Tror aldrig den har varit helt tom, inte sedan barnen kom i alla fall...

Tänk vad mycket njutnigsfulla och roliga saker mans kulle kunna göra om inta alla dessa tråkiga måsten fanns

  • Läsa en god bok
  • Läsa en rolig bok
  • Leka med barnen
  • slappa utan dåligt samvete
  • Resa bort
  • Handla möbler
  • Vara ledig mer
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela