småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Stora killen

Publicerad 2008-08-18 23:01:23 i Allmänt,

Nu börjar han bli stor, min lilla kille.

Lillebror är på väg att bli stora grabben!
Imorgon är det den stora dagen.
Han fyller ett år.
Snyft...
Hurra...
Blandade känslor - minst sagt...

Idag tränade han på att gå.
Det har han bara gjort när vi hållit handen tidigare.
Nu var det med en "lära gå vagn"
Han höll så duktigt i sig och tultade fram med världens största leende.
Jag höll på att spricka.
Mamma hjärtat svämmade över.
Snacka om att jag var stolt.
Höll nästan på att fälla en tår.

Sedan stannade han och vinkade.
Oj oj oj.

På onsdag börjar han hos dagmamma.
Hur ska det gå?
Hon är jättebra. Det är inte det.
Han är ju så liten.
Min lilla bäbis.
Skulle vilja vara hemma längre.
Inte riskera att missa hans första steg.
Höra han första mening.
Vara där på alla spännande "första gånger".

Med mina tider känns det som att jag kommer att ha tur om jag hinner träffa honom alls jobbdagar...
Snyft...

Nåja, det ordnar nog sig.
Det måste det!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela