småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Regn och rusk

Publicerad 2008-08-20 12:50:52 i Allmänt,





Verkar som att hela veckan ska regna bort.
Visst, solen sken i helgen. Då jobbade jag...
Oväntat? Knappast!

Sedan söndag eftermiddag har det bara vräkt ner blött från himlen
Kanske man ska vara glad att det inte är minusgrader åtminstonde.
Det hade ju kunnat snöa om det hade varit minsta lilla värre...

Tur att barnen har en mulle dagmamma.
Jag är rätt väderkänslig. Det ska erkännas.
Tycker inte alls det är särskillt roligt att vara ute i regn.
Har över huvud taget inga regnkläder...
Därför känns det bra att veta att barnen kommer att få vara ute hos dagmamman. Jag behöver inte ha lika dåligt samvete för att de inte får vara ute lika mycket hekka när det regnar..

Jag har visserligen sagt i över tre år, sedan storebror kom, att jag måste köpa bättre utekläder.
Både regnkläder och bättre vinterkläder...
Har börjat inse att jag inte har några regnkläder av den enkla anledningen att jag inte vill vara ute i regnet....
Vinterkläder har bara inte blivit av....
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela