småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Oj oj oj...

Publicerad 2008-08-12 11:00:43 i Allmänt,




Nervös!
Ledsen!
Fundersam!
Orolig!
LESS!!!

Samtliga ord stämmer rätt bra just nu!
Fuktskadan verkar vara på grund av felaktigt gjord golvbrunn. Hmmm. Klantigt värre! Eller?
Nåja, det är inte det värsta..
Snickarn frågade om försäkringskillen sagt något om avskrivning.

?????

Det kan var upp till 80% i avskrivning på t ex taket/golvet som är sedan 50-talet.
Det innebär att vi måste stå för 80% av kostnaden själv i så fall!!!
Jag har frågat vad det kommer att kosta oss och ingen har sagt ett pip om avskrivning!!!
Ingen ersättning för den del som orsakat skadan. Rörbit, tät- och ytskikt etc etc.
Självrisk och den del som orsakat fuktskadan är vad som sagts hela tiden.
INGENTING OM AVSKRIVNING!!!
Hoppas bara att det inte är någon avskrivning vid fuktskador i försäkringen!

Ont i magen är vad jag får!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela