småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Massor att göra.

Publicerad 2008-08-18 09:24:28 i Allmänt,

Bara jag vaknar så ska jag sätta igång.

Jag har en oändlig lista över saker som ska göras.
Jag skämtar inte.
Den är oändlig.
Det verkar som att jag lägger till saker oftare än jag stryker saker från listan.
Kommer aldrig att bli klar...
Nu har jag lite prio grejer att avklara innan allt annat kommer i fråga.

Igår fick vi bära ner tv:n. Den har stått i vårt sovrum över sommaren eftersom vi har hål både i vägg och i golv i gillestugan.
Vi fick fuktgenomslag i ena hörnet när vi precis flyttat in i vintras. Då bröt vi upp innerväggen för att se omfattningen. Sedan dess har vi dränerat om huset men inte hunni fixa gillestugan...

Nu har vi fått fuktskada i badrummet uppe...
Känns som att vi har lite otur med vätan...

Hur som helst så ska de börja riva badrummet denb här veckan.
Alltså flyttar vi ner all ömtålig teknik till entré plan. Det enda hyfsat oskadda hittills. (Även om det rinner vatten efter väggen från badrummet uppe när vi duschar...)

Nu står allt (tv, digitalbox, modem,router...) på ett extrabord inne i vardagsummet/matsalen. Ska fixa ett tillfälligt tv rum där tills vi vet om vi ska fixa gillestugan innan vi flyttar ner sakerna.
Det kan ju bli så att vi får leva med hålen i gillestugan och flytta ner tv sakerna dit fram tills att badrummet är klart också. Kan inte renovera på två håll samtidigt så nu är det vänta och se som gäller.
Allt beror på omfattningen uppe.
I värsta fall kan det bli så att vi helt får utrymma övervåningen under några månader.
Och då måste vi avvakta med källarplan tills vi kan flytta upp igen...

Och vi vet inte ens vem som håller i plånboken än....
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela