småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Allt ok hos dietisten

Publicerad 2008-08-27 11:57:14 i Allmänt,





Har varit hos dietisten idag för att tala om storebror som vägrar dricka mjölk!
Riktigt totalvägrar!

Det var hel lugnt.
Han får i sig 150-200% av rekommenderat kalciumintag ändå!
Mycket på grund av vällingen som han fortfarande dricker morgon och kväll.
Sempers fullkorn från 1 år.
Fortfarande i flaska!
Ja, han är tre och ett halvt!

Vem bryr sig.
Han myser och får i sig det han behöver!
HURRA!!!

Däremot får han bara i sig runt 80 % av rekommenderat kalloriintag...
Lite liten i maten är han, det ska erkännas. Och lite för lite fett kan han nog få i sig eftersom han inte äter smör på mackorna eller såser över huvud taget.
Jag är dock inte orolig. Att han är liten i maten går liksom att kompensera.

Så summa sumarum.
Inga problem!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela