småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Vilodagen.

Publicerad 2008-04-27 11:14:27 i Allmänt,

Idag har jag haft sovmorgon.
Sov ända till 10!
Länge för en småbarnsmamma.
I och för sig var jag upp till barnen några gånger i natt.
Storebror feberyrar fortfarande blandat med sömnyra...
Lillebror vlle ha välling kl. 6.
(Kan vara bra mycket tidigare vissa dar...)

Trist väder ute. Inte inspirerande alls. Vill bara krypa ihop med en bok i ett mysigt hörn. Knappast troligt med tre killar i sin piggaste ålder här hemma, (Bonus grabben är också här denna helg.) 8 månader till 4,5 år. Snacka om spring i bena.
Visserligen har storebror fortfarande 39,9 ifeber men det hindrar honom bara marginellt.
Alvedon funkar precis som en sockerchock...

Borde vara ute och kratta.
Borde städa, plocka, fixa...
Borde tvätta.
Borde vår rensa i rabatterna.
Borde en massa.

Söndag = vilodag?
Tänker inte göra en massa "borde" och "måste" idag.
Bara mysa med bäbis och sjukling.
Ta hand om killarna istället.

Ha en skön söndag alla pigga.
">

Kommentarer

Postat av: C A Z Z I S

Publicerad 2008-04-27 11:26:51

Godmorgon!! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela