småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Shoppingtur med barnen.

Publicerad 2008-04-29 23:04:51 i Allmänt,

Härlig dag!
Såååå skönt!
Och helt otroligt att det gick så fort.
Visst var det bara förra veckan som det låg snö kvar ute?
Inte har jag drömt?

Idag tog vi en shoppingtur med barnen.
Hittade en huvjacka till storebror på Kappahl. En med dragkedja hela vägen.  Perfekt nu när det blir varmare. Och inte alls dumt när vi hade rabatt kuponger ; ).
Hittade en tunnare tlångärmad tröja också.

Är lite irriterad över det dåliga utbudet på såna! Det finns nästan bara t-shirts nu. Och de som funnits under vintern har det varit döskallar på! Och inte söta eller roliga. Nej, seriösa hårdrocksmotiv!!!
Varför?????
Tycker inte alls att det passar på småbarnsavdelningen.
Fram med mer färger och roliga motiv istället. Och om det nädvändigt ska vara könsuppdelat så är bilar och motorcyklar mycket roligare!

Sedan förstår jag inte riktigt hur de tänker när de gör tröjor med vita ärmar. Såna som ser ut som två tröjor tillsammans, en kort och en lång ärmad.
Det är inte alltid vuxna klarar av att hålla kritvita ärmar rena.
Hur ska det funka för en treåring???
Det blir kortärmat av alla såna efter första användningen.
Helt bortkastat!

Jag ska inte fortsätta med detta klagande. Inte börja med vad jag tycker om det figurnära modet för småflickor på tre år, eller bagy modet på killarna i samma ålder...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela