småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Ny dag, ny tid hos doktorn...

Publicerad 2008-04-25 10:04:18 i Allmänt,

Tredje gången gillt...
I måndags var det lillebror som har öroninflammation.
Igår var det storebror som haft feber sen måndag kväll och slog till med 40°.

Idag ska storebror tillbaks till doktorn.
Ingen behandling igår. Men eftersom febern inte ger med sig vill de träffa honom igen...
Bara att hoppas på att de kommer på något nytt.
Hoppas nästa vecka blir friskare för oss...

Tur att läkarvård för barn är avgiftsfri...
Annars hade det nog varit dags för banklån nu ; )

Skämt åsido.

Något jag upptäckt, som jag verkligen är irriterad över, är hur högkostnadsskyddet på medicin fungerar.
Hostmedicin, slemlösande eller dämpande, ingår inte!!!
Spelar ingen roll att den är receptbelagd eller hur gammal patienten är. Ingår icke!!
Varför???????

Min åsikt är att all medicin som är receptbelagd ska ingå.
Jag menar, man äter inte medicin för skoj skull utan för att man är sjuk!!!
Om man är normalt funtad dvs....
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela