småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Nu räcker det!!!!

Publicerad 2008-04-24 17:39:09 i Allmänt,

Allvarligt - vet inte hur mycket mer jag orkar med.

Inte nog med att lillebror har öroninflammation.
Och att storebror varit febrig.

I nat slog han till med feber rekord för denna gång.
40 grader.
Och feberyra till.

Inte kul!
JAG LOVAR!!!

Besök på vårdcentralen innebar två besök för provtagning på lab.
En sak att ta halsprover. Det kunde storebror tänka sig att gå med på.
Blodprov däremot - Icke!

"Jag vill inte ha ett hål!!!"

Borde finnas dörrar på såna ställen.
Draperier dämpar inte direkt treåringars vrål särskillt effektivt...
Vare sig mutor, löften eller hot hjälpte. Han hade bestämt sig.
Till slut var det bara ett fast grepp och tvång som gällde. Då gick det minsann undan.

Doktorn vill dock inte ge medicin.
Tror det är halsvirus, men kan inte vara säker...
Har han lika hög feber i morgon så ska vi tillbaks.
Hoppas att vi slipper!

Solen skiner ute och detär rätt tragiskt att sitta inne. Men vad ska man göra?
Lillebror har som bonus inte sovit alls i natt.
Vilket innebär att ingen annan heller har sovit.

Tidig kväll i kväll.
Får hoppas det underbara vädret håller i sig under helgen.
Förhoppningsvis är familjen på benen då...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela