småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

En "fantastisk" start på dagen...

Publicerad 2008-04-04 10:49:17 i Allmänt,

Jo, man kan nog säga det.

Lillebror lät mig sova till halv åtta!!!
Och storebror med!
Helt otroligt.

Men det tog han igen. Lillebror alltså.
Allt var frid och fröjd. Morgongröten åts med glädje i en rasande fart. Jag trodde att jag skulle få dricka en kopp kaffe och läsa tidningen, så bra flöt det på.

Jo, just det...
Ner med leksaker i halsen tills han köjdes och rent av kräktes.
Inte bara lite heller.
All gröt kom upp igen. Och vällingen han åt i natt kom den också.
Precis hela lillebror var full av kräka. Från topp till tå! Stolen bordet och självklart golvet var nerdränkt i äckel!
Precis så man vill starta dagen.

Tur att det finns egen tvättmaskin i alla fall. När vi bodde i lägenhet kunde såna här situationer ge mig ren panik om det var lång tid till nästa tvätt tid.

Nu har den lilla ängeln somnat, skönt för honom.
Synd bara att han inte hann få sin morgon dos av penicillin. Tar den efter lunch istället. Hinner ändå med kvällsdosen...
">

Kommentarer

Postat av: Blondiie

Publicerad 2008-04-04 11:02:27

Låter ju precis som mina dagar. kolla på bloggen och inlägget "denna dagen ett liv" samt "middag, ett onödigt ont"
kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela