småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Fullt krig

Publicerad 2007-12-10 14:13:16 i Allmänt,

Oj, så ovanligt ( läs med massor av ironi...)!

Vad gör man när treåringen är FÖR duktig mitt i trotsåldern?

Mamma säger "vänta tills jag är klar" (även mammor måste få uppsöka "hjärterummet".)
Treåringen säger "då hämtar jag själv"
Hämtar en pall från sitt rum, går in i köket och börjar klättra på köksbänken... Ok, det borde vara barnsäkrat. Det ÄR barnsäkrat till största delen. Men när det börjar klättras efter väggarna går det inte att säkra tillräckligt. Då når man ALLT.

Storebror straffas för att mamma sa "NEJ!!!"  och storebror valde att inte lyssna. Den hämtade nappen är tillbakalagd och storebror tjurar. Jag har fortfarande skrämselhicka över allt som KUNDE ha hänt innan jag hann dit.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela